back to top
16.6 C
Sarajevo

Pozicioniranje marke u svijesti potrošača

Drugi upravo čitaju

Pozicioniranje marke u svijesti potrošača bi trbao biti glavni cilj svakog novog biznisa. A danas ćemo vam objasniti zašto je to tako i kako ostvariti ovaj cilj.

Turbulentne i stalne tržišne promjene zahtijevaju prilagodljive menadžere, a kada ste na samom početku svog poslovanja, s promjenama ćete se mnogo teže boriti.

Koje je rješenje za poslovne početnike? Jednostavno je: pozicioniranje marke u svijesti potrošača mora biti glavni cilj.

Izlazak iz marketinškog mraka može se nazvati pothvatom, jer uspješna promocija nove tvrtke je sve samo ne laka, a da bismo vam pomogli, nabrojat ćemo bitne korake za svako uspješno brendiranje.

Vizualni identitet brenda

To je logo vizualni identitet brenda i kao takav bi trebao biti praktički posvuda.

Reklamni panoi, prijevozna sredstva, oglasni prostori po gradu, časopisi, novine, dopisnice, uniforme, lijepe zastave a internetske stranice trebale bi biti oslikane vašim logom i reklamnim tekstom koji ima za cilj ostati zapamćen makar i samo u podsvijesti ciljne skupine.

Sveprisutnost Vaša prepoznatljivost u očima potrošača učinit će Vas prepoznatljivom tvrtkom, stoga se potrudite da ljudima uvijek budete pred očima.

Prvi korak je izrada logotipa

Dizajn logotipa je posao koji od vas zahtijeva unajmite grafičkog dizajnera i uštedite novac jer će logo tvrtke biti prva točka kontakta za vas i vaše potencijalne potrošače i korisnike, a kasnije rebranding nikako nije preporučljivo iz više razloga.

Pažljivo razmislite o svemu što logo ističe, umjesto da odaberete dizajn koji se temelji na pukoj estetici. Psihologija je vrlo jasan, prije svega o utjecaju boja i geometrijskih oblika na čovjeka, stoga proučite ovo područje i prikupite sve ostale važne informacije prije nego svoju ideju predstavite dizajneru.

Elementi koji čine jedan vizualni identitet brenda su korporativni logo, korporativne boje i korporativna tipologija. 

Konačni cilj ovog segmenta marketinga je da potrošači prepoznaju i lako prepoznaju vašu tvrtku u moru drugih, da diferenciraju vaš brend od drugih, na temelju specifičnih karakteristika koje vas kao tvrtku razlikuju.

pozicioniranje marke u svijesti potrošača
Pozicioniranje marke u svijesti potrošača

Pozicioniranje marke u svijesti potrošača i verbalni identitet marke

Verbalni identitet brenda razlikuje se po samom pristupu ovom elementu korporativne osobnosti.

Dok vizualizacija identiteta tvrtke uključuje umjetnost sastavljanja boja i oblika u nešto smisleno što vas predstavlja, verbalni identitet predstavlja poruke koje šaljete potencijalni potrošači – budući kupci i klijenti.

To uključuje i mene ime brenda, što je možda najteži dio brendiranja jer se moraju uzeti u obzir mnogi faktori. Prvo, ime tvrtke treba asocirati na nešto pozitivno. Dobar primjer dobro odrađenog verbalnog i vizualnog identiteta je tehnološki div Jabuka.

Samo ime doslovno znači jabuka, voće koje se kad god čujemo ime povezuje sa zdravljem. Njegov vizualni prikaz sada je poznata zagrizena jabuka.

Također treba izbjegavati dvosmislena imena koja se mogu pogrešno protumačiti, kao i imena koja je teško izgovoriti i zapamtiti. Naravno, naglasit ćemo da i ova pravila ovise o tržištu na koje želite izaći, no bit je uvijek ista.

Verbalni identitet može se okarakterizirati kao “jezik kojim brend govori”. Kao i svaka poruka poslana bilo kojim sredstvom komunikacije, poruka koja će predstaviti vaš brend trebala bi biti pitka i prilagođene ciljnoj skupini.

Ako ove prve korake pogriješite u pokušaju etabliranja svoje robne marke na golemom i krvolomnom tržištu, bit će iznimno teško kasnije ostaviti dobar dojam, a rebranding podrazumijeva ulaganje puno vremena, a najčešće značajnih troškova.

pozicioniranje marke u svijesti potrošača
Pozicioniranje marke u svijesti potrošača

Digitalni marketing preuzeo je primat u brendiranju

Osim vizualnog i verbalnog, tvrtka danas mora imati i digitalni identitet. Najjednostavnije rečeno, ako nisi na internetu, praktički ne postojiš.

Digitalizacija društva sa sobom je donijela tektonske promjene i zauvijek promijenila način rada reklama, reklama i promocija. Zato se sada najveći dio marketinškog budžeta troši na online, internetski ili digitalni marketing – kako god ga zvali, on danas igra ključnu ulogu.

Izrada web stranice samo je početak ulaganja u digitalni marketing. U trenutku kada je adresa vaše web stranice ispisana na vašoj posjetnici, ušli ste u proces Google rangiranje koji nikada ne završava.

Naime, ako se vaša tvrtka bavi poslovima koji su isključivo vezani uz zavičajni kraj, onda ne morate previše brinuti o problemima koje nam je, između ostalog, zadala moderna tehnologija.

Ali u slučaju da planirate preuzeti dio tržišta cijele zemlje ili cijelog svijeta za sebe, što je izbor većine poslovnih ljudi, potrebno je angažirati agencija za digitalni marketing koji će vam dati savjete primjerene vama i vašem poslovanju.

pozicioniranje marke u svijesti potrošača i verbalni identitet marke
Pozicioniranje marke u svijesti potrošača

SEO optimizacija stranice za tražilice možete višestruko povećati svoj profit iz mnogo razloga. Zauzmete li neko od prvih mjesta na Googleu, privući ćete velik broj ljudi na svoju web stranicu, upravo iz one skupine koja online traži specifične usluge koje nudite na internetu.

Prema posljednjim podacima, taj broj je 63.000 pretraga u sekundi svaki dan.

Treba naglasiti da je to za pozicioniranje brenda u svijesti potrošača potrebno vrijeme. Zbog same prirode marketinga ovakav brending jednostavno nije moguće izvesti onoliko brzo koliko biste željeli, već samo kontinuiranim radom.

Budite strpljivi, trudite se, razmišljajte u pravom smjeru i rezultati će neminovno doći.

izvor: samoobrazovanje.rs

MOŽDA VAS ZANIMA

Objavi oglas za posao