back to top
21.6 C
Sarajevo

Mastercardovo istraživanje – Sportski ekonomski indeks 2023

Drugi upravo čitaju

Dobro je poznato da Europljani vole sport, a čini se da ta ljubav postaje sve jača kako se broj posjeta teretanama i stadionima povećao u posljednjih 12 mjeseci, prema danas objavljenom istraživanju Mastercard Sports Economic Index.

Istraživanje na više od 11.000 Europljana, provedeno drugu godinu zaredom, otkriva da je više ljudi posjećivalo sportske događaje (12 posto više) i redovito vježbalo (10 posto više) 2022. nego 2021. te da je sport i dalje snažan pokretač ljudi diljem regije.

Taj entuzijazam sa sobom donosi značajan porast potrošnje. Analiza Mastercarda Ekonomskog instituta pokazuje da će potrošnja kartica za sportsku opremu, usluge i iskustva porasti za 37% u 2022. u usporedbi s 2021.

Mastercard Sports Economic Index 2023. dolazi na početku iznimno bogate godine za europski sport, koja uključuje UEFA Ligu prvaka, Svjetsko prvenstvo u ragbiju, Otvoreno prvenstvo u golfu, Roland Garros i League of Legends Championship, sve događaje koje podržava Mastercard.

Tehnologija pokreće sportsku zabavu

Tijekom proteklih 12 mjeseci digitalni sportski otisak nastavio je rasti, pri čemu šest od deset (61 posto) Europljana kaže da je tehnologija značajan element u uživanju u njihovim omiljenim sportovima, timovima i natjecanjima.

Pet najboljih načina na koje su Europljani koristili tehnologiju za uživanje u sportu u 2022. bili su:

  1. praćenje sportskih događaja putem društvenih mreža,
  2. gledanje više utakmica u isto vrijeme,
  3. praćenje sportskih događaja korištenjem virtualne stvarnosti (VR),
  4. gledanje esport natjecanja na streaming platformama i
  5. slušanje sportskih podcasta.

Čini se da će udio tehnologije u sportu 2023. godine dodatno porasti. Više od polovice (56%) obožavatelja vjeruje da je tehnologija ključ za inkluzivniju, profitabilniju budućnost sporta, s posebnim naglaskom na virtualnu stvarnost.

Više od četvrtine europskih obožavatelja već je koristilo VR kao dio sportskih aktivnosti, a više od polovice svih ispitanika nada se da će to učiniti u sljedećoj godini. Čini se da će VR biti sastavni dio stadiona u budućnosti, budući da se 21 navijački odnos nadaju da će imati trodimenzionalno iskustvo tehnologije koja će ih približiti onome što je osjećaj biti sportaš na terenu.

Živi sportovi su živi i zdravi

Dok tehnologije pokreću zabavu kod kuće i u pokretu, čarolija gledanja sporta uživo i dalje privlači obožavatelje na stadione diljem kontinenta.

Više od polovice (54 posto) Europljana posjećivalo je sportske događaje – što predstavlja povećanje od 12 posto u odnosu na 2021. – najpopularniji sportovi bili su nogomet, košarka, tenis, odbojka i biciklizam.

Povratak punih stadiona i arena imao je značajan pozitivan utjecaj na zadovoljstvo navijača, pri čemu je šest od deset ispitanika reklo da je njihovo iskustvo odlaska na događaje 2022. bilo bolje nego 2021.

Kao i uvijek, ima prostora za napredak. Na pitanje koje su karakteristike “utakmica budućnosti”, deset najčešćih odgovora su:

  1. Glazbeni nastupi u pauzama/poluvremenima
  2. Objekti bolje prilagođeni navijačima s invaliditetom
  3. Slušalica za slušanje komunikacije uživo između menadžera i igrača
  4. VR iskustvo koje pokazuje igračevu perspektivu
  5. Angažman navijača u igri (glasovanje za igrača utakmice ili kiss kamera)
  6. Maloprodajni objekti za kupovinu na dan utakmice
  7. Užina prije utakmice
  8. TV ekrani na stražnjoj strani sjedala, za gledanje ostalih zabavnih programa
  9. Spa sadržaji s pogledom na teren
  10. Tematski dani odijevanja za obožavatelje
Vježba cvjeta

Europska pomama za tjelovježbom – i video igricama – uzima maha.

Više od polovice Europljana (54 posto) vježbalo je više 2022. nego 2021. godine – povećanje od 10 posto – pri čemu su najpopularnije tjelesne aktivnosti bile planinarenje, plivanje, trčanje, nogomet i dizanje utega. Igranje videoigara također je postalo popularnije, a 52 posto Europljana držalo je joystick u posljednjih 12 mjeseci.

2022. također je bila godina masovnog povratka u teretane i rekreacijske centre. Četiri od deset ispitanika (43 posto) bilo je spremnije platiti članarinu umjesto vježbanja kod kuće ili trčanja u parku. To znači da je broj ljudi koji preferiraju tjelovježbu na otvorenom pao za 21 posto u odnosu na 2021. godinu.

Europljani su nastavili ulagati u fitness, pri čemu je prodaja sportske opreme – poput palica za golf, teniskih loptica i bicikala – porasla za 15 posto u 2022. u usporedbi s 2021.

Konačno, studija pokazuje da će europska strast prema sportu dodatno potaknuti putovanja 2023. Trećina ispitanika planira putovati u inozemstvo kako bi gledali sportske događaje uživo.

###

O istraživanju

Ovo istraživanje proveo je Ketchum Research & Analytics Vitreous World za Mastercard. U istraživanju je sudjelovalo 11.081 osoba starijih od 18 godina, anketiranih u Austriji, Bugarskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Italiji, Poljskoj, Sloveniji, Španjolskoj, Švedskoj, Švicarskoj i Velikoj Britaniji u studenom 2022. godine.


novaekonomija.rs

MOŽDA VAS ZANIMA

Objavi oglas za posao