back to top
21.6 C
Sarajevo

Koliko brendovi imaju koristi od influencera? Za objavu uzimaju i do 5000 eura

Drugi upravo čitaju

Influenceri imaju tu moć potaknuti ljude da kupe određeni brend. Za jednu objavu mogu zaraditi i do 5000 eura, ovisno o broju pratitelja na mrežama. 

Koliko brendovi imaju koristi od influencera? Jedna od prednosti angažiranja influencera je ta što ljudi često mogu doživjeti njegovu preporuku za proizvod ili uslugu kao da su je dobili od prijatelja.

Zato smo istražili kako brendovi imaju koristi od influencera.

Utjecaj na društvenim mrežama često se percipira kao nepristran i stvaran, što može dodatno povećati povjerenje potrošača u brendove koje podržavaju.

Ako su autentični i imaju izgrađen odnos povjerenja s publikom, privući će njihovu pozornost.

Zato brendovi koriste influencere kao sredstvo komunikacije. Na taj način dopiru do publike koja već pokazuje interes za njihove proizvode i usluge.

Kako mjere uspješnost svog angažmana i kako su odabrani za BIZLife otkriva Nikola Jagodić, Digital Account Manager u tvrtki Pametna točka.

koliko brendovi imaju koristi od influencera?
Koliko brendovi imaju koristi od influencera?

Prednosti angažiranja influencera i mjerenje uspjeha

Angažiranje influencera je dvosmjeran proces. Zahvaljujući njemu dobivamo povratne informacije koje nam pomažu da mijenjamo kampanju dok je u tijeku kako bi se povećali rezultati.

„Influenceri imaju sposobnost stvaranja dublju vezu sa svojom publikom, što može rezultirati višom razinom angažmana u odnosu na tradicionalno oglašavanje“, ističe Nikola.

Društvena mreža omogućuju detaljno praćenje uspjeha kampanje, što olakšava mjerenje povrata ulaganja.

Uglavnom se uspjeh kampanje s influencerima mjeri kroz metrike poput dosega objava, odnosno koliko je ljudi vidjelo objavu, broj lajkova, komentara, dijeljenja ili spremanja, kaže Jagodić.

Koliko brendovi imaju koristi od influencera?

Na zapadu je mjerenje uspjeha mnogo jednostavnije. Postoje tehnički načini za praćenje broja proizvoda ili usluga prodanih kroz kampanju utjecaja.

Kod nas to nije slučaj jer je tržište nedovoljno razvijeno, a edukacija nedostatna. To je razlog zašto ne možemo točno izračunati uspjeh kampanje.

„Međutim, i ovdje se događa da vidimo učinak influencera bez odgovarajućeg praćenja. Najbolji primjeri su kada je određeni proizvod potpuno rasprodan zbog jedne ili više objava influencera, što nije rijedak slučaj“, dodaje.

koliko brendovi imaju koristi od influencera?
Koliko brendovi imaju koristi od influencera?

Odabir influencera za kampanju

Prvo što brendovi razmatraju je hoće li utjecajna osoba okuplja ciljnu publiku brenda. Utjecaj i publika moraju biti kompatibilni s proizvodom ili uslugom.

“Influenceri koji su zauzeli određenu kategoriju (primjerice fitness) imaju jasno definiranu ciljanu publiku koja se uklapa u brend s kojim surađuju”, kaže Nikola Jagodić.

Brendovi također pažljivo procjenjuju reputaciju influencera i koliko su autentični u svom sadržaju.

Oni žele influencere koji se doimaju iskrenima i vjerodostojnima. Sljedeća faza u odabiru su rezultati, točnije broj pratitelja i stupanj angažmana na profilu koji se očituje kroz mnoge metrike – lajkovi, komentari, dijeljenja, spremanja, objašnjava Jagodić za BIZLife.

I na kraju, naravno proračun odnosno uklapa li se iznos koji influencer traži za svoj angažman u budžet cijele kampanje.

koliko brendovi imaju koristi od influencera?
Koliko brendovi imaju koristi od influencera?

Cijene influencera

Iako se cijene angažiranja influencera razlikuju od influencera do influencera, postoje neki okviri. Najčešće su vezane uz broj pratitelja.

Kada govorimo o nekim standardnim angažmanima influencera, onda ih možemo podijeliti na mikroinfluencere, koji imaju i do 20,30 tisuća pratitelja.

Njihov angažman je uglavnom od 100 do 300 eura po objavi, otkriva Nikola Jagodić. Kada je riječ o srednjem segmentu influencera, koji imaju od 30 do 80 tisuća pratitelja, iznosi za njihov angažman variraju od 300 do 800 eura po objavi.

Konačno, imamo segment makro influencera. To su svi oni koji imaju više od 100 tisuća pratitelja i oni koji imaju više od pola milijuna.

Njihov angažman je naravno najskuplji, kako tvrdi Nikola, a kreće se od 1.000 eura po objavi, pa čak i do 5.000 eura.

Aktivnosti influencera

No, prema Nikolinim riječima, ima slučajeva kada brojke ne igraju nikakvu ulogu. Primjerice, u slučaju poznate osobe koja nije toliko aktivna na društvenim mrežama.

„Svakako je važno shvatiti da angažman influencera može uključivati ​​razne aktivnosti: dolazak na event, prijenos eventa putem svojih kanala i korištenje samo jednog segmenta poruka kao što je Story format koji može biti najjeftiniji“, kaže Nikola.

Tu su i dugoročne suradnje koje su općenito najbolji izbor za brend, ističe, ali i za influencera jer tako mogu postići cijenu koja je zadovoljavajuća za obje strane.

Utjecaj influencera na percepciju brenda i povjerenje potrošača

Konačno, pravi izbor influencera je od velike važnosti. Ako se ova faza dobro odradi, brend se može lansirati u orbitu. Povjerenje potrošača nije tako lako steći.

No, koliko će ciljna skupina imati povjerenja u brend ne ovisi samo o influenceru, blogeru već i o tome kako ovaj brend komunicira na svojim kanalima.

Kao što jedna lasta ne čini proljeće, tako ni jedan dobar influencer ne čini brend“, zaključuje Nikola Jagodić za BIZLife.

Preporuka:

MOŽDA VAS ZANIMA

Objavi oglas za posao