Zašto su dijamanti omiljeni nakit svake žene?
Jeste li se ikada zapitali kako su dijamanti postali vječni? Kako to da je jedan dragi kamen zauzeo takvo mjesto u popularnoj kulturi da ga nijedan drugi ne može skinuti s trona?
Vjerojatno ćete se iznenaditi kada čujete da su „dijamanti postali vječni“ zahvaljujući jednoj marketinškoj kampanji.
Jedna je žena stvorila san gotovo svih ostalih, a to je da zablistaju na ruci ili oko vrata Dijamant.
Prije spavanja napisala je rečenicu koja će zauvijek ostati, baš kao i ovaj kamen.
Svi smo čuli ove fraze: “Dijamant je ženin najbolji prijatelj” od Marilyn Monroe, “Velike djevojke trebaju dijamante” od Elizabeth Taylor ili čak “Dijamant je zauvijek” od Mary Frances Gerety.
Kako su dijamanti postali vječni?
Ako vam nije poznata treća rečenica, “Dijamant je zauvijek” to je zapravo bio slogan jedne od prvih reklamnih kampanja za promociju dijamanata.
Tijekom proteklih osamdeset godina nijedan drugi dragi kamen nije igrao tako važnu ulogu u popularnoj kulturi kao dijamanti.
Od zaručničkog prstenja do poklona za godišnjice, dijamanti su danas jedan od najprodavanijih komada nakita u svijetu. Ali kako su postali toliko popularni?
Dijamant – sinonim za ljubav i brak
Sve je počelo u Sjedinjenim Državama nakon Velike depresije. Stoljećima od komercijalizacije u 14. stoljeću, dijamant je služio kao simbol bogatstva i superiornosti, ali tek sredinom 1930-ih kamen je postao sinonim za ljubav i brak.
Moderno povezivanje dijamanata i ljubavi počelo je kada se Amerika tek počela oporavljati od Velike depresije.
Prodaja dijamanata dosegla je novu klijentelu kasnih 1920-ih i ranih 30-ih, kada su neka od najvećih bogatstava patila od recesije.
Danas je globalno tržište dijamanata vrijedno oko 65-70 milijardi dolara, ali do 1939. dijamanti u veleprodaji iznosili su jedva 20 milijuna dolara.
“NW Ayer proveo je opsežno istraživanje o stavovima potrošača i otkrio da većina Amerikanaca misli da su dijamanti luksuz za ultrabogate. Žene su željele da njihovi muškarci potroše novac na “mašinu za pranje rublja ili novi auto, bilo što osim zaručničkog prstena”, rekao je Gerety 1988. “To se smatralo samo bačenim novcem.”
1938. god. De Beers, međunarodna tvrtka koja je u to vrijeme držala suštinski monopol u proizvodnji i opskrbi dijamantima, odlučila se oglašavati kako bi povećala prodaju.
Istraživanje jedne reklamne agencije, međutim, pokazalo je da su dijamanti i dalje prvenstveno percipirani i rezervirani za ultrabogate.
Tek kasnih 1940-ih De Beers i njihova agencija osmislili su svoj najpoznatiji slogan.
Fraza “Dijamant je zauvijek” koju je napisala Mary Frances Gerety kombinirana je s kampanjom usmjerenom na holivudske slavne osobe, čime se nametnula kao jedan od velikih uspjeha brenda.
Slogan je ostao službeni moto De Beersa pedesetak godina.
Teško je zamisliti vrijeme kada dijamantno zaručničko prstenje nije bilo uobičajeno; danas, čak i nakon desetljeća i pol negativnog publiciteta o krvavim dijamantima i uvjetima rudarenja, nosi ih 75 posto nevjesti u Sjedinjenim Državama, kaže Kenneth Gassman, predsjednik Instituta za istraživanje industrije nakita.
Unutar nekoliko godina prodaja dijamantnog nakita porasla je za 55%. Studija koju je 1951. objavila reklamna agencija De Beers otkrila je da “tradicija dijamantnog zaručničkog prstenja postaje sve jača.
Draguljari sada kažu da je djevojka zaručena samo ako ima dijamantni zaručnički prsten.
Tijekom sljedećih trideset godina prodaja dijamanata u Sjedinjenim Državama iznosila je ukupno 2,1 milijardu dolara, što ovu kampanju čini jednom od najuspješnijih u modernoj povijesti oglašavanja.
Advertising Age, vodeća publikacija reklamne industrije, proglasila je sloganom stoljeća “Dijamant je vječan”.
Gdje su danas dijamanti?
Danas se godišnje iskopa oko 26.000 kilograma dijamanata, a sintetizira oko 100.000. Sintetski dijamanti izrađuju se u laboratoriju pomoću kemijskih procesa.
Moralni i politički problemi povezani s rudarenjem i povećanom industrijskom potražnjom za dijamantima uvelike su pogodovali korištenju sintetičkih dijamanata, za koje se često smatra da su jednake ili gotovo jednake kvalitete rafiniranim dijamantima.
U 2016., izvršni direktor De Beersa najavio je da će globalna ponuda dijamanata dosegnuti vrhunac, zbog rastućih troškova rudarenja.
Pravi dijamanti, bilo da su novootkriveni ili pronađeni u nakitu izrađenom prije izuma sintetičkih dijamanata, danas se smatraju vrjednijima nego ikad.
Ukratko, dijamanti su još uvijek u velikoj potražnji u Sjedinjenim Državama i drugdje.
I dok dijamantni zaručnički prsten nastavlja poticati prodaju, trenutni trendovi pokazuju da je vjerojatnije da će žene kupiti vlastiti dijamantni nakit više nego ikad.
Za kolekcionare i draguljare ovi trendovi sugeriraju da su dijamanti izvrsna investicija, svaki kupljeni komad (bilo novi ili stari) samo će povećavati vrijednost tijekom vremena.
Preporučujemo da pročitate:
- Kako uštedjeti na grijanju?
- Kako spriječiti YouTube da blokira oglase
- 5 učinkovitih načina za poboljšanje komunikacijskih vještina
- Koliko brendovi imaju koristi od influencera? Za objavu uzimaju i do 5000 eura
- Kako napraviti print screen (slikati ekran) na računalu
- Kako spavati bolje?
- Renoviranje kuhinje! Da li je moguće uz malo novca?