Mastercard je objavio novo izvješće “Budućnost plaćanja” koje pokazuje da ćemo do kraja ovog desetljeća vidjeti značajne inovacije koje će preoblikovati trgovinu i uvesti gospodarstvo u sljedeću fazu razvoja.
Transformativne promjene koje su pred nama uključuju redefiniranje koncepta novca, nove načine razmjene vrijednosti, pametna iskustva koja obuhvaćaju fizička i digitalna okruženja te više standarde za uključivanje i održivost, što će promijeniti način na koji stvaramo, proizvodimo i isporučujemo proizvode.
Redefiniranje pojma novca
Definicija novca se proširuje kako bi uključila netradicionalnu imovinu kao što su podaci, kriptovalute i digitalna dobra, čime se mijenja način na koji razmjenjujemo vrijednost.
- Tokenizirani svijet – Tokenizacija omogućuje pristup širem rasponu sredstava, istovremeno promičući povjerenje i sigurnost u samoj razmjeni. Kako se krećemo prema tokeniziranom svijetu, potrošači i tvrtke moći će koristiti, kombinirati i razmjenjivati nove oblike vrijednosti, a takav pristup stvara nove poslovne modele.
- Programabilna plaćanja – sučelje za programiranje aplikacija (API), pametni ugovor programi i umjetna inteligencija će se kombinirati kako bi omogućili da se poslovni tokovi koji se obično izvršavaju prije ili nakon plaćanja uključe u samo plaćanje. Programabilna plaćanja stvorit će novu vrstu učinkovitosti i pružiti poboljšano korisničko iskustvo.
- Sveprisutni novčanici – Digitalni novčanici sljedeće generacije bit će vitalni za naše upravljanje osobnim identitetom i imovinom, uključujući širok izbor tokeniziranih vrijednosti. One će biti sve važniji dio naše svakodnevice, a omogućit će pristup uslugama i plaćanjima u svakom okruženju.
Pametna iskustva
Iskustvo potrošača će se transformirati kako će se fizičko i digitalno okruženje sve više ispreplitati i postajati sve povezanije i pametnije, a sve s idejom da se korisnicima pruže hiperpersonalizirana iskustva.
- Povezane financije Baš kao što je višekanalna trgovina promijenila način na koji kupujemo, nove tehnologije će proširiti načine i mjesta na kojima plaćamo u trgovinama, sportskim i kulturnim mjestima, željezničkim postajama, online igrama, super-aplikacijama, pametnim gradovima, metaverzima itd. Program Mastercard API omogućio je tvrtkama kao što su Allstate, Adyen i Accelya isporuku novih rješenja svojim klijentima.
- Neograničeni kanali plaćanja – Kanali plaćanja i mreže povezivanja koje omogućuju kretanje novca srušit će postojeće prepreke koje ograničavaju razmjenu roba, usluga i podataka preko zemljopisnih granica i digitalnih tržišta.
- Neograničen prijem – Nove tehnologije i širi izbor drastično mijenjaju iskustvo plaćanja na prodajnom mjestu. Trgovci će biti fleksibilniji s prihvaćanjem, a potrošači će imati koristi od značajno poboljšanog iskustva i šireg raspona usluga. Sukladno tome, Mastercard je surađivao s Payfaceom i brazilskim maloprodajnim centrom St. Marche na pilot projektu biometrijske potvrde plaćanja na pet lokacija u okolici Sao Paula 2022.
Održiva budućnost
Promjene u društvu i okruženju imat će značajan utjecaj na to kako dionici vrednuju tvrtke, kao i na to kako se ESG strategije primjenjuju u kreiranju, izgradnji i isporuci proizvoda.
- Uključive financije– Globalno će se pojaviti nova tržišta i usluge koje će osigurati financiranje, odnosno osnažiti ljude i zajednice koji trenutno nemaju pristup službenim tokovima novca da se financijski uključe.
- Osvešteni konzumerizam – Potrošači će sve više nagrađivati tvrtke koje u praksi podržavaju njihove osobne društvene, etičke i ekološke ciljeve. U tom smislu, Mastercard je surađivao s tvrtkom Doconomy na razvoju kalkulatora ugljičnog otiska, koji financijskim institucijama i trgovcima omogućuje ugradnju metrike praćenja ugljičnog otiska u svoje aplikacije kako bi potrošači u stvarnom vremenu mogli imati uvid u procijenjeni CO2 otisak svih svojih kupnji.
- Izgrađeno povjerenje – Razvoj novih tehnologija i pojava sve više točaka interakcije između ljudi i tehnologija znači da raste rizik od prijevara i krađe identiteta, što znači da će sigurnost i povjerenje postati ključni faktori diferencijacije tvrtki. Oni koji osvoje i zadrže povjerenje potrošača preuzet će značajan dio tijekova plaćanja.
novaekonomija.rs