back to top
2.7 C
Sarajevo

Kako zaraditi milijarde dok ne trošite 0 na oglase?

Drugi upravo čitaju

Tajna Zarine strategije: Kako zaraditi milijarde dok ne trošite 0 dolara na oglase?

Nije bitno koliko imate godina, koji modni stil preferirate i jeste li žensko ili muško. Vjerojatnost da niste posjetili Zara trgovinu je 0, što je isti broj koji ova tvrtka ulaže u svoju strategiju oglašavanja.

I ne, nije šala. Zara je jedan od najuspješnijih modnih brendova na svijetu, pa je prilično neobično da se tvrtka ne bavi konvencionalnim marketingom. Iako je Zarin osnivač, Amancio Ortaga, jedan od najbogatijih ljudi na svijetu, a Zara trgovine su najprometnije u trgovačkom centru, tvrtka troši samo oko 0,3 posto prodaje na oglašavanje. Pogledajmo što se događa iza kulisa.

Zarina priča je prilično duga, a ni okorjeli obožavatelji brenda zapravo ne znaju puno o tome kako je Zara nastala. Možda je to dio njezine strategije. Zara je španjolski brend koji su 1975. godine osnovali Amancio Ortega i Rosalia Mera. Prva trgovina nudila je jeftine look-alike popularne, kvalitetnije odjeće.

Godine 1985. Ortega je razvio novi proces dizajna, proizvodnje i distribucije kako bi skratio vrijeme isporuke i brže odgovorio na nove trendove, što je nazvao “instant moda”.

Zara (Unsplash)

Zara (Unsplash)

Tijekom sljedećeg desetljeća Zara se počela agresivno širiti na globalna tržišta. Danas ovaj trgovac odjećom ima gotovo 3000 trgovina, uključujući ženske, muške, dječje i kućne trgovine. Zara ima trgovine u 96 zemalja i vodeća je tvrtka Inditek grupe.

Osnivač brenda Amancio nikada nije govorio za medije niti je na bilo koji način promovirao Zaru. Stoga su zahvalnost i želja kupaca snažno vođeni iskustvom marke.

Zara se ne reklamira

Zara se ne reklamira, što znači da na internetu nećete vidjeti televizijske reklame, novinske oglase, jumbo plakate ili bannere. Dakle, istina je da Zara na oglašavanje troši samo 0,3 posto svojih prihoda. No treba napomenuti da oglašavanje nije sinonim za marketing. Zara ne koristi konvencionalne kanale oglašavanja, već se tvrtka bavi marketingom na svoj način.

Pristup odozdo prema gore znači da se dizajn kreira na temelju neposrednih povratnih informacija kupaca. Zara sukreira svoje proizvode sa svojim kupcima umjesto da troši proračune na oglašavanje. Sve što korisnici prijave koristi se za izradu boljih proizvoda. Na taj način brend gradi lojalnost kupaca i oslanja se na potrošače da ga promoviraju, što je najmoćniji oblik marketinga.

Godine 2015. žena po imenu Miko ušla je u trgovinu Zara u Tokiju i tražila ružičasti šal, ali trgovina ga nije imala. Ista se stvar gotovo istovremeno dogodila Michelle u Torontu, Elaine u San Franciscu i Giselle u Frankfurtu, koje su sve ušle u trgovinu Zara tražeći ružičaste šalove.

7 dana kasnije, više od 2000 Zara trgovina diljem svijeta počelo je prodavati ružičaste šalove, više od 500 000 ružičastih šalova rasprodano je u roku od 3 dana.

Zara, košulja, garderoba (Zara)

Zara, košulja, garderoba (Zara)

Gdje se obično nalaze Zara trgovine?

Ako ste ikada obratili pozornost, Zara trgovine uvijek se nalaze u trgovačkim zonama na prometnim ulicama u većim metropolama. Stoga Zara ulaže u lokacije i atraktivnost svojih trgovina, a ne u njihovo oglašavanje. U svakom velikom gradu Zara se može naći uz bok velikim brendovima kao što su Louis Vuitton, Armani ili Gucci, čak i ako je njihova odjeća puno skuplja.

Još jedna stvar po kojoj je Zarin kreativni pristup prepoznatljiv jesu upečatljive poze modela. Zara proizvode uvijek predstavljaju nepoznate manekenke u različitim, ne tako uobičajenim pozama koje privlače pozornost i tjeraju da se o njima priča. Sve je to dio sveobuhvatne strategije Zare koja na ovaj način ističe autentičnost brenda i ujedno podiže njegovu svijest. Dakle, kada vidite model u Zara odjeći, zahvaljujući posebnim fotografijama i pozama, znate da je Zara i prije nego što primijetite brend.

Jeste li znali da Zara godišnje napravi 150.000 izloga? Zbog svoje filozofije brze mode, izlozi se neprestano mijenjaju jer igraju najvažniju ulogu u prezentaciji kolekcija. Pripremajući nezaboravne i umjetničke izloge svaka dva tjedna te dva dodatna izloga tijekom ljetnih i zimskih sniženja, Zara se povezuje i komunicira sa svojim kupcima. Iza kulisa, tim vrhunskih neuromarketera i drugih stručnjaka za aranžiranje izloga testira i modificira brojne varijacije kako bi pronašli konačni izlog, koji se zatim izvozi u trgovine diljem svijeta.

Od svog osnutka, Zara je postala jedan od najpopularnijih brendova među svojim kupcima zahvaljujući sposobnosti praćenja brzih modnih trendova, ili kako kažu, proizvodnje “novopečenog rublja”. Zara prati modne trendove i stilove, kreira nove dizajne i plasira ih u trgovine u roku od tjedan do dva, dok ostalim modnim markama treba oko šest mjeseci. Zahvaljujući brzoj, elegantnoj i pristupačnoj odjeći, tvrtka je u stanju nadmašiti svoje konkurente.

u cemu je tajna

Tajna Zarine strategije oglašavanja od 0 posto leži u cjelokupnoj strategiji brenda. Zara se od samog početka brinula o izgradnji svog brenda na temelju vrijednosti svojih idealnih kupaca. Modna tvrtka cilja na ljude koji su elegantni i prate trendove, nudeći im najmoderniju odjeću u trenutku kada je traže.

Dakle, prije nego što započnete svoj posao, pažljivo pogledajte svoje konkurente, njihove snage i slabosti te svoje idealne kupce kako biste odredili njihove bolne točke. Na temelju tih podataka odaberite najbolji pristup izgradnji vašeg brenda. Ako počnete s ovim, možda se nećete trebati oglašavati za nekoliko godina.

Cool se oblačite, ponašajte cool i pokrenite svoj brend od samog početka. Ili, dopustite nama da to učinimo za vas.

Izvor: BIZLife

Fotografija: Zara/Unsplash


bizlife.rs

MOŽDA VAS ZANIMA

Objavi oglas za posao