back to top
21.6 C
Sarajevo

4 načina da ne postanete šef iz noćne more

Drugi upravo čitaju

4 načina da ne postanete šef iz noćne more

Svi smo barem jednom imali šefa koji nam otežava radni dan više nego što bi trebao biti. Svi kažu da nikad ne bi učinili istu stvar da su oni glavni. Onda, jednog dana, postanete šef i noćna mora zaposlenika.

Jedna od šefica iz noćne more bila je Emily Reynolds Berg, osnivačica i vlasnica nagrađivane tvrtke R Public Relations, koja ima više od 15 godina iskustva u PR-u i marketingu. Iz prve se ruke uvjerila u disfunkciju koja je uzrokovala, a evo što je otkrila.

Loš šef

Gledajući unatrag, vidjela je da nikada nije postavljala svoje zaposlenike za uspjeh. Dok je bila šefica iz noćne more, imala je nevjerojatnu Tim, ali jednostavno nije bila dobar vođa, priznala je. Željela je da proizvedu savršenstvo (ili ono što je ona smatrala savršenstvom) bez da joj se kaže kako to učiniti. Mučila se s artikuliranjem svoje vizije za njihove uloge i postavljanjem očekivanja. Odabrala bi bilo koga tko je voljan raditi i samo se nadala da će nešto naučiti kroz pokušaje i pogreške. Tada je shvatila da je ovo užasan način da se bilo tko umiješa. Kako biste izbjegli njezine pogreške, razmislite o sljedećem:

posao, cilj, tim

Rad, tim (Pexels)

Ne pokušavajte nekoga oblikovati

Samo zato što vam se netko sviđa ili vam je odmah potreban novi član tima ne znači da je on pravi za taj posao. Kao vlasnica PR agencije, Emily smatra da se u ovoj kreativnoj industriji neke stvari jednostavno ne mogu naučiti. Ili imate talent – kao copywriter, dizajner ili osoba za odnose s medijima, na primjer – ili nemate.

To ne znači da se vještine ne mogu poboljšati, ali važno je naučiti koje su snage ljudi umjesto onoga što biste vi željeli da budu. A tko zna? Čak i ako nisu prikladni za tu osobu posaomogli bi biti savršeni za drugu ulogu u vašem timu.

S druge strane, kada nađete nekoga s pravom strašću i talentom, i dalje morate njime učinkovito upravljati. Jednom je imala nevjerojatnog direktora brenda koji je bio toliko kreativan da je predložio snimanje videa kako bi prenio lekcije iz PR-a.

posao, šefe

Posao, šef (Unsplash)

Nemojte donositi brzu odluku i kasnije požaliti

Kad ljudi pogriješe, shvatit će to kao trenutak učenja. Emily je priznala da je brzo zapošljavala ljude i još brže otpuštala. To nije način na koji se vodi posao, kaže se Poduzetnik.

“Iako sam željela da ljudi uspiju sami, sada znam da stvari ne funkcioniraju tako”, rekla je.

Ljudima je potrebno usmjeravanje, doprinos i podrška. Kad zabrljaju, vrijeme je da ih podučite i preusmjerite kako bi sljedeći put bili bolji. Kako je rekla, žali zbog nekih brzih odluka koje je donijela, pustila ih je prije nego što im je pokušala pokazati kako stvari funkcioniraju. Od tada je u tom pogledu prešla dug put.

Štoviše, slijedeći ovaj pristup, primijetila je da ponekad jednostavno nije odgovarala čak ni kada je odvojila vrijeme za podučavanje. I to je još uvijek u redu, a ulažući taj trud, možete biti sigurni u svoju odluku.

posao, stres

Posao, zaposlenici (Unsplash)

Ne odvajajte se

Vi i vaši zaposlenici ste u istom timu. Iako su potrebni poštovanje i jasno definirane pozicije, stvaranje mentaliteta “ti protiv njih” neće biti učinkovito. Morate biti pristupačni, voljni raditi posao i voljni dijeliti uspjehe.

“Moja PR agencija mnogo je jača s timom koji se osjeća ugodno dijeleći ideje, bez obzira na sve, i obavještavaju me kada nešto ne funkcionira ili kada imaju bolje rješenje”, priznala je Emily.

Na primjer, rekla je, pokušava postaviti i pojednostaviti operativne standarde za veću učinkovitost, ali je više orijentirana na sadržaj i organizaciju. To nije slučaj s drugima u njezinom timu koji su jaki u tom području i u novim alatima za upravljanje projektima koje provode.

Dakle, dok ja vodim, drugi se bave detaljima, dodala je.

radite, žene

Posao, šef (Unsplash)

Ne zaboravi da si čovjek

I šefovi iz noćnih mora i šefovi iz snova su ljudi. Razlika je u tome što će samo jedan od njih to vjerojatno priznati. Kad pogriješite, priznajte je i, ako je opravdano, ispričajte se. Pokazivanje da ste čovjek ne čini vas slabim šefom, već vas čini vještijim vođom i dodatno će potaknuti vezu među vašim timom.

U tom smjeru se nastoji biti bolji. Isto vrijedi i za šefa. Stvari se brzo kreću u kreativnoj industriji. Kada razvijaju posao, uvijek žele reći da klijentu.

“Ali moramo naučiti reći ‘ne’ kada to štiti našu momčad. Naravno, postoje trenuci kada je nužan trenutni preokret ili kada želimo pretjerati kako bismo unaprijedili vezu. Međutim, postavljanje granica za klijente i održavanje realnih očekivanja zaposlenika uvelike će pomoći u premošćivanju jaza između ne tako dobrog šefa i izvrsnog vođe.

Izvor: BIZLife

Fotografija: Unsplash, Pexels


bizlife.rs

MOŽDA VAS ZANIMA

Objavi oglas za posao