Televizijske kuće u strahu kakva će biti sudbina oglašavanja FAST FOOD-a u Njemačkoj
Thomas Rabe, čelnik RTL-a, najvećeg njemačkog privatnog emitera, napao je “ideološki” plan berlinske vlade za suzbijanje reklamiranja brze hrane, upozoravajući da će to pogoršati stanje TV industrije u vrijeme zabrinutosti za zdravlje Nijemaca. Ekonomija.
Prema Rabeu, izvršnom direktoru Europske radiodifuzne mreže Grupa RTLprijedlog ministra za zdravu hranu i poljoprivredu Cema Ozdemira da se zabrani oglašavanje brze hrane primjer je “pretjerane regulacije” koja opterećuje najveće europsko gospodarstvo.
Rabe smatra da bi zabrana koja bi nakladnicima onemogućila prikazivanje reklama za nezdrava hrana namijenjen djeci, imao je “značajan” utjecaj na televizijske kuće koje ionako posrću.
“Notorna je činjenica da je njemačko tržište TV oglašavanja najslabije od glavnih tržišta oglašavanja u Europi, i tako je već neko vrijeme”, rekao je Rabe za Financial Times.
“To ima veze s privatnom potrošnjom, povjerenjem potrošača i više.”
RTL bilježi pad prihoda
RTL Grupa ovog je mjeseca izvijestila o padu prihoda od oglašavanja od 12,5 posto u prvoj polovici 2023., što je pogodilo ukupne prihode i dobit. To je prvenstveno uzrokovano padom gospodarskog rasta u Njemačkoj.
U Njemačkoj vlada potištenost i tjeskoba zbog stanja gospodarstva, za koje se predviđa da će biti najgore u svijetu ove godine. Njemačka se suočava s izazovima kao što su spor proces digitalizacije i slaba globalna trgovina.
Njezin ministar pravosuđa Marko Buschmann upozorio je u srijedu da tvrtke u Njemačkoj “stenju pod birokracijom”, ali da ministri “osluškuju signale s terena” i pokušavaju smanjiti taj teret.
Rabe, koji je i predsjednik Uprave RTL-ove matične kuće Bertelsmann, tvrdi da je njemačko gospodarstvo zapravo “u puno boljem stanju nego što mnogi misle” te da “postoji tendencija da se zemlja uvjeri u suprotno”.
Dodao je, međutim, da bi rasprava trebala biti “poziv na buđenje” političarima koji trebaju više cijeniti važnost privatnih tvrtki za opću dobrobit.
“Preduzeća treba tretirati s poštovanjem i pažnjom, a nikako ne smiju biti preregulirana i opterećena birokracijom”, rekao je.
Rabe je rekao da je predložena zabrana reklamiranja, kojoj su se protivili i liberalni članovi vladajuće tripartitne koalicije kancelara Olafa Scholza, primjer preopterećenja korporacija.
Zabrana oglašavanja utjecala bi na tvrtke
Taj je plan, rekao je, “pretjeran, neproporcionalan i ideološki – te nema prave znanstvene osnove za zabranu oglašavanja koje bi navodno imalo pozitivan učinak na zdravlje ljudi, posebice mladih”.
Međutim, dodao je, “učinak (tog plana) na industriju i učinak na tvrtke koje se oslanjaju na oglašavanje je značajan.”
Njemačka ima liberalnija pravila o reklamiranju nezdrave hrane djeci od nekih drugih europskih zemalja poput Švedske i Norveške.
Ministar Ozdemir dobio je potporu liječnika, stomatologa i zdravstvenih udruga za prijedlog da se zabrani televizijsko oglašavanje hrane namijenjene djeci, s visokim udjelom šećera, masti ili soli, od 17 do 22 sata radnim danom i dodatno vrijeme. vikendima.
Zagovornici tog stava kažu da je cilj pomoći u borbi protiv pretilosti, dijabetesa i drugih bolesti.
No sam nacrt zakona, iako ga je Ozdemir zbog protivljenja već “razvodnio”, izazvao je bijes proizvođača hrane i reklamno ovisnih industrija.
Glasnogovornik Ministarstva hrane i okoliša rekao je da je pogrešno tvrditi da nema znanstvene osnove za zabranu reklamiranja brze hrane, dodajući: “Samo u Njemačkoj se potroši oko milijardu eura na reklamiranje slatkiša (godišnje) sigurno ne zato što ne funkcionira.” pa će stoga predložena zabrana “zaštititi djecu i pomoći roditeljima”.
Bertelsmann je u srijedu izvijestio o rekordnim prihodima od gotovo 10 milijardi eura u prvih šest mjeseci 2023.
Taj je uspjeh potaknuo snažan učinak diskografske kuće BMG, jedne od obrazovnih grupa i odjela za međunarodne usluge Arvato.
No, dobit je pala s 492 milijuna eura u prvoj polovici 2022. na 260 milijuna eura u istom razdoblju ove godine, dijelom i zbog kontroverzne odluke o zatvaranju poslova i prodaji niza časopisa na njemačkom jeziku.
Izvor: Beta/FinancialTimes
Fotografija: Pixabay/Beta/AP
bizlife.rs