11.6 C
Sarajevo

Koji su vitamini i minerali potrebni za dobro zdravlje trudnice?

Drugi upravo čitaju

Drugo stanje ili trudnoća je stanje u životu žene koje zahtijeva poseban tretman, ponašanje, prehranu i tempo života. Mnogi ga smatraju najvećim darom koji svijet može ponuditi i stoga se često naziva blagoslovljenim stanjem.

Osim promjena u načinu ponašanja koje treba biti odgovornije prema sebi, potrebno je promijeniti i zdraviji odnos prema svakodnevnim životnim navikama i uživati ​​u svakom trenutku ove blagodati.

Jedan od važnih segmenata zdravog života trudnica je prehrana, odnosno dovoljan unos svih hranjivih hranjivih tvari koje su budućoj majci neophodne za normalno funkcioniranje, kao i bebi za normalan rast i razvoj.

Osim unosa prehranom, ponekad je potrebna pomoć u obliku suplementacije, što u drugim stanjima može biti zaista nepreporučljivo.

Uloga vitamina D u trudnoći

Općenito govoreći, vitamin D ima vrlo važnu ulogu za funkcioniranje cijelog organizma. Najvažnija uloga koju ima vezana je uz apsorpciju kalcija i fosfora koji su važni za koštano-zglobni sustav. Ali ima i vrlo važnu funkciju u jačanju imuniteta i borbi organizma protiv raznih bolesti.

Nedostatak vitamina D kod trudnica može izazvati ozbiljne poteškoće i probleme i za majku i za bebu. Samo neki od njih odnose se na preeklampsiju (povišen krvni tlak u trudnoći), pojavu gestacijskog dijabetesa, smanjenje mogućnosti prirodnog poroda, prijevremeni porod, nisku porođajnu težinu novorođenčeta itd.

Upravo su žene u drugom stanju čije tijelo zahtijeva unos veće količine vitamina D u odnosu na ostatak populacije. Sukladno tome, postoje tri univerzalna načina obogaćivanja organizma vitaminom D: umjereno izlaganje sunčevoj svjetlosti, pravilna i uravnotežena prehrana te uzimanje dodataka prehrani s vitaminom D.

Namirnice najbogatije vitaminom D su riba i punomasni mliječni proizvodi, zatim žitarice, jaja (žumanjci), gljive, tuna, ali i cijeđena naranča od pića.

Važnost folne kiseline

Svi su čuli da je folna kiselina neophodna trudnicama, no malo tko zna da je riječ o vitaminu B9 iz te velike obitelji vitamina koja se sastoji od osam članova. Njegov značaj je velik tijekom cijele trudnoće i prvenstveno se odnosi na formiranje i zatvaranje neuralne cijevi koja je od ključne važnosti za cjelovit razvoj mozga i leđne moždine djeteta.

Važno je s uzimanjem folne kiseline početi što prije, odnosno što ranije jer ona ima najvažniju ulogu u prvom tromjesečju. Sudjeluje u stvaranju DNK bebe, što znači da bez njegove dovoljne količine u organizmu majke nema optimalne diobe stanica, što može ograničiti rast.

Osim u suplementaciji, izvrstan prehrambeni izvor folne kiseline nalazi se u lisnatom povrću, koštunjavom i citrusnom voću, jetri i žitaricama.

U drugom i trećem tromjesečju potrebna je dovoljna količina željeza

Volumen krvi žene koja je u drugom stanju u tom se razdoblju poveća za 30%, a unos dovoljne količine željeza neophodan je i za potrebe bebe i za potrebe majke.

Važno je povremeno kontrolirati razinu željeza u krvi, kako bi se u slučaju nezadovoljavajućih rezultata moglo pravovremeno reagirati i poboljšati njegovo stanje. Beba crpi majčine zalihe, a ako su one nedostatne, žena može razviti anemiju, što rezultira iscrpljenošću.

Ovaj mineral neophodan je za dobro zdravlje jer o njemu ovisi stvaranje crvenih krvnih zrnaca. A što se hrane tiče, može se pronaći u tamnom lisnatom povrću, sušenom voću, mahunarkama, iznutricama, cjelovitim žitaricama, orašastim plodovima.

Cink i magnezij

Magnezij je neophodan za pravilan razvoj kostiju novorođenčeta, kao i za njegov nesmetan rast i razvoj. Brojna istraživanja koja su provedena dokazuju povezanost razine i količine magnezija u prvom tromjesečju s težinom, dužinom i opsegom glave djeteta pri rođenju.

Cink je važan za funkcioniranje enzima i stvaranje inzulina, ali također ima važnu ulogu u sintezi proteina, imunološkom sustavu i razvoju reproduktivnih organa. Kako bi se prirodnim putem održala njegova količina na optimalnoj razini, treba jesti što više oraha, cjelovitih žitarica, graška, bundeve, češnjaka…

Kalcij je neophodan za zdrave zube i kosti

Osim što je odgovoran za zdravlje i stanje zubi i kostiju, kalcij je neophodan i za provođenje živaca i kontrakciju mišića. Održavanje kalcija na optimalnoj razini smanjuje rizik od preeklampsije (visokog krvnog tlaka).

Kalcij se nalazi u širokom spektru namirnica čija se konzumacija preporuča, a to su prije svega namirnice poput sardina, skuše, lososa, tamnog lisnatog povrća, graha, badema, suhog voća… Treba dodati i biljke koje su bogate ovog minerala, a to su kopriva, zobene pahuljice, kamilica, masala i listovi maline.

Što se tiče kalcija, iznimno je važno napomenuti da ga se ne preporučuje uzimati kao suplement zajedno sa željezom jer oni međusobno ometaju apsorpciju. A osim toga, treba znati i da veliki unos bjelanjaka iscrpljuje zalihe kalcija.

kakolako.info

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvjezdicu da biste je ocijenili!

Prosječna ocjena 0 / 5. Brojanje glasova: 0

Još uvijek nema glasova. Ocijenite prvi!

Pošto vam se svidio članak...

Podijelite ga s prijateljima!

MOŽDA VAS ZANIMA