6 C
Sarajevo

Kako zaposlenici trebaju sudjelovati u ostvarenju profitnih ciljeva? Podjela dobiti s njima je ključ

Drugi upravo čitaju

Kako zaposlenici trebaju sudjelovati u ostvarenju profitnih ciljeva? Podjela dobiti s njima je ključ

Korporacijski svijet ima problem s imidžom koji stvaraju velike tvrtke. “Greedflation” je najnoviji izraz koji opisuje kada poduzeća podižu cijene brže i više kako bi pokrile rastuće troškove i utjecaj manje potražnje. Tvrtke ne pokrivaju samo troškove, one povećavaju profit.

Više od 700 najvećih svjetskih korporacija ostvarilo je više od trilijun dolara neočekivane dobiti u 2021. i 2022., što je povećanje ukupne dobiti od 89 posto u usporedbi s razdobljem 2017.-2020.

Korporativna pohlepa prikupila je značajnu krivnju za pogoršanje inflacije i nejednakosti u bogatstvu. Međutim, postoji rješenje za usklađivanje interesa i poticanje pravednije raspodjele bogatstva.

“Odmaknuvši se od konvencionalnog uvjerenja da je podjela dobiti sa zaposlenicima igra s nultom sumom, preuzeo sam inicijativu za uvođenje programa podjele dobiti.” Potičući našu radnu snagu da daju prednost rastu, pomičemo tvrtku naprijed i osiguravamo uzajamnu korist za organizaciju, njezine dioničare i ljude,” rekao je Daniel Todd, osnivač i izvršni direktor Influence Mobilea. INC.

Zaposlenici (Unsplash)

Zaposlenici dobivaju novčiće

Kako je rekao, zaposlenicima će dodijeliti milijun dolara Program na temelju kovanica koji je povezan s postizanjem profitnih ciljeva. On taj potez ne vidi kao čisto altruistički jer ima smisla imati zaposlenike uključene u rast tvrtke, slično kao što nude dioničke opcije.

“Međutim, za razliku od dioničkih opcija, koje je teže kontrolirati i likvidirati, ovaj mi program omogućuje da odredim preciznije vremensko razdoblje i novčanu nagradu koju ću podijeliti sa zaposlenicima, istovremeno stvarajući ogromnu vrijednost za dioničare”, rekao je.

Todd je priznao da želi da zaposlenici podijele s njim bol koju osjeća kao izvršni direktor, jer zajedno prevladavaju sve kolebanja prema zajedničkom cilju.

Program je usmjeren na nagrađivanje uspjeha i poticanje kolektivnog osjećaja odgovornosti. Svladavajući izazove i slaveći trijumfe rame uz rame, oni stvaraju jaču vezu unutar tima i jačaju svoju predanost zajedničkom rastu i prosperitetu.

zaposlenici, tvrtka

Zaposlenici, tvrtka (Unsplash)

Kako radi?

“Prošle godine, kada smo razmišljali o prodaji tvrtke, postalo je očito da će se naša procjena temeljiti na EBITDA-i, mjeri dobiti prije kamata, poreza i amortizacije. Međutim, nakon opsežnih razgovora s raznim bankarima i tvrtkama, predsjednik uprave tvrtke i ja bili smo uvjereni da možemo učetverostručiti EBITDA-u i ukupnu vrijednost tvrtke u sljedeće dvije do tri godine. Ova nas je spoznaja navela da se odlučimo protiv prodaje i umjesto toga damo prioritet rastu tvrtke”, objasnio je.

Da bi ovaj ambiciozni plan uspio, znao je da im je potreban svaki zaposlenik potpuno predan zajedničkom cilju. Međutim, jedan značajan izazov bio je taj što većina ljudi nije bila upoznata s EBITDA-om. Kako bi premostio ovaj jaz, osmislio je opipljiv način da ideju učini pristupačnijom – jedinstveni sustav bonusa koji koristi fizičke i virtualne kovanice.

Tako je rođen program coinfluence. Naziv koji koriste za ovaj program razvijen je interno i nije povezan s istoimenom kriptovalutom. Po osobi se dijeli jedan novčić, a svi dodatni novčići prate se virtualno.

posao

Posao (Freepik)

Kako je objasnio i “prodao” program zaposlenicima?

Bez ikakve novčane vrijednosti, ovi će novčići dobiti vrijednost kada uspješno dostignu svoj cilj mjesečne zarade tri uzastopna ili neuzastopna mjeseca.

,,Održavam virtualne sastanke jedan-na-jedan kako bih podijelio početni set novčića, objasnio program i svima rekao koliko su nam važni za postizanje naših ciljeva. Potom ću podijeliti drugi i vjerojatno posljednji set kovanica tijekom našeg sastanka cijele tvrtke u Las Vegasu početkom sljedeće godine,” izjavio je.

Dok točna vrijednost svakog novčića ostaje neodređena, predviđam da će se kretati između 500 i 1000 dolara. Bržim postizanjem cilja povećava se vrijednost svakog novčića. Kako se približavaju ciljnoj mjesečnoj stopi, očekuje da će gotovo 70 zaposlenika podijeliti kovanice u vrijednosti od najmanje milijun dolara.

On daje novčiće na temelju svog uvjerenja da će svi raditi prema novom zajedničkom cilju.

,,Molim sve da zamisle što mogu učiniti da doprinesu EBITDA-i i pošalju mi ​​paragraf kako to izgleda. Želim da vide što mogu učiniti kako bi značajno napredovali prema našem cilju”, rekao je.

rad, zaposlenici

Posao, zaposlenik (Freepik)

Zašto bi koutjecaj trebao funkcionirati?

Prije su radili tromjesečno upravljanje prema ciljevima. Ipak, kada su ispunili ili propustili ciljeve prihoda, većina ljudi je bila ambivalentna jer nije bilo jasno kako su njihovi doprinosi izravno povezani s prihodom. Coinfluence radi na rješavanju te nepovezanosti.

“Možete se igrati đavoljeg odvjetnika i pitati se zašto ljudima treba dodatna motivacija kad su već plaćeni. Ali ovo je nebitno. Ljudima će biti više stalo do naše stvari kada je na redu bonus od 5.000 do 10.000 dolara – značajna korist za dioničare,” objasnio je.

Gallup je otkrio da se samo 32 posto zaposlenika smatra angažiranim u 2022., a jedan od glavnih razloga je nedostatak jasnoće oko njihovih uloga. Ako zaposlenici zapišu svoje ciljeve i gledaju kako prihod raste, stvara se osjećaj povezanosti i postignuća te je zabavan način za povećanje angažmana i zadržavanja. Sastanak jedan na jedan pomaže ljudima da se osjećaju viđenima i cijenjenima.

„Naša tvrtka je u posljednjih nekoliko godina brzo rasla, tako da je cilj vrlo dostižan ako svi zajedno krenemo naprijed. Taj kolektivni zamah najveći je razlog zašto sam uvjeren da će ovaj program biti uspješan. Kada dođe trenutak, bit će vrlo važno da zajedno proslavimo ovaj važan zadatak,” zaključio je Todd.

Izvor: BIZLife

Fotografija: Pexels, Unsplash, Freepik


bizlife.rs

MOŽDA VAS ZANIMA